Aktuality ZŠ

Nahoru

V rámci Akreditace Erasmus v oblasti školního vzdělávání, realizovaného s podporou programu Erasmus+, jsme se 5.–12. listopadu 2023 zúčastnily mezinárodního projektového setkání učitelů v Salamance ve Španělsku, které bylo zaměřeno na stínování – job shadowing. To se týkalo především inkluze, rozvoje digitálních technologií a jazykových schopností učitelů. Samozřejmě proběhlo i poznávání památek, kultury, tradic a gastronomie. V rámci této schůzky bylo realizováno mnoho náslechů ve vyučovacích hodinách, workshopů zaměřených na inkluzi žáků, ICT, anglický jazyk a komunikaci mezi žáky a učiteli. Této akce se zúčastnily paní učitelky R. Krosová, K. Szkanderová a M. Szotkowská.

Na začátku společného setkání proběhlo přivítání zástupcem ředitele. Předal nám harmonogram pro stínování – rozvrh hodin pro náslechy v mateřské škole a na prvním i druhém stupni základní školy Sagrada Familia Sievas de San José.

               První den proběhlo oficiální uvítání ve škole s programem a prohlídka školy. Navštívily jsme všechny třídy v mateřské i základní škole a také na střední škole. V dopoledních hodinách nás čekaly úvodní aktivity – každá účastnice se představila a žáky i učitele jsme společně seznámily s naší školou. Prodiskutovali jsme cíl stínování – zlepšení a rozvoj v oblasti inkluze, ICT a také anglického jazyka. Poté následovala přednáška o španělském vzdělávacím systému. V odpoledních hodinách proběhla prohlídka monumentální Salamanky – hlavní historické budovy – a seznámení s typickým španělským zvykem, jímž je čokoláda s Churros.

               Další den se již týkal náslechů v jednotlivých ročnících a třídách se zaměřením na pozorování inkludovaných žáků a práce učitelů s těmito dětmi. Poté jsme absolvovaly ICT workshop – seznámení s aplikací Plickers s názornou ukázkou v hodině dějepisu. Odpoledne jsme se opět věnovali historii a kultuře Španělska. Proběhla prohlídka dvou katedrál: Leronimus a muzea La casa Lis.

               Následující den se opět nesl v duchu stínování v jednotlivých třídách.  Proběhly metodické aktivity a diskuse nad inkluzí. Poté následovala studijní exkurze po městě. Prohlídka historických budov: radnice na Plaza Mayor, palác Monterrey a Scale Coeli.

               Poslední pracovní den jsme se věnovali problematice digitálních technologií.  Ve třídách proběhly hodiny ICT. Žáci pracovali s různými aplikacemi jako například Genially, Canva, PPT atd. Názorná ukázka práce studentů a výsledky jejich aktivity během hodiny byly velice zajímavé. Odpoledne jsme se věnovali rozvoji anglického jazyka v praxi. Proběhl komunikační workshop na téma: Hlavní rozdíly mezi českou a španělskou inkluzí. Poté následoval druhý workshop– Školní rozhlas (spolupráce se španělskými studenty a českými učitelkami).

               V pátek probíhaly poslední aktivity ve škole, hodnocení a certifikace. Poté jsme se rozloučily s našimi španělskými přáteli a odjely do Madridu. Večer náš čekala prohlídka první historické památky – Temple de Deboh.

V hlavním městě Španělska jsme strávily víkend, který jsme zaměřily především na poznáváníhistorie a kultury této země. Prohlédly jsme si Plaza Mayor, Park El Retiro, Puerta de Sol a Royal Palace de Madrid. Navštívily jsme Prado muzeum, které obsahuje galerii umění 16.–17. století – zahrnuje díla takových velikánů jako například Goya, Raphael, Rubens, Tizian, Rembrandt aj. Také jsme mohly pozorovat El Rastro – oblíbený bleší trh, který se stal vyhledávanou nedělní povinností mnoha obyvatel Madridu. Na závěr jsme ochutnaly speciality v Mercado de San Miguel, což je potravinářský trh s typickými španělskými produkty – tapas, víno, olivy, sýr atd.

               Tímto jsme se rozloučily se slunným Španělskem a plny zážitků, dojmů a informací jsme se vydaly na cestu zpět do Bystřice. Doufáme, že naše nové zkušenosti v oblasti inkluze, ICT a komunikace obohatí naše spolupracovníky a budou je motivovat k rozvoji a hledání nových cest pro kvalitní výuku.

koordinátorka projektu Renata Krosová

 

Mohlo by Vás zajímat..