Aktuality ZŠ

Nahoru
Během října probíhaly na 1. stupni Etické dílny. Každá třída měla dvouhodinový program s daným tématem.
První třídy: Buďme kamarádi
Děti si osvojovaly důležité principy dobrého kamarádství, učily se reagovat na chování vedoucí k šikaně, projevit své emoce a potřeby, vcítit se do emocí druhých. Žáky provázel programem maňásek Ludvík. 
GALERIE ZŠ 2024 ED1
Druhé třídy: Jak se chránit v nebezpečných situacích
Základní vzorce bezpečného chování, zvládání stresových situací, schopnost rozhodování. Děti se učily rozpoznat nebezpečné situace a místa, uvědomily si rizika v reálném životě i na internetu, porozuměly hranicím v intimních dotecích od cizích i blízkých osob. Hravou formou rozeznávaly důvěryhodné osoby od potenciálního agresora. S pomocí maňáskové loutky a ve scénkách si zkusily, jak se správně zachovat v různých nebezpečných situacích nebo jak si přivolat pomoc. 
GALERIE ZŠ 2024 ED2
Třetí ročníky: Jak překonat starosti ve škole
Cílem byla opět prevence šikany a projevů agrese, pomocí aktivit a her děti prožily, jaký smysl má pro ně škola, respektování pravidel pro pohodové soužití ve třídě a jaký je rozdíl mezi otravováním a šikanou. Na koho se mohou obrátit, pokud se ony nebo někdo ze školy ocitne v podobné situaci. 
GALERIE ZŠ 2024 ID3
Čtvrté třídy: Jak zvládnout své emoce
Posílení vědomí vlastní hodnoty, zvládání přívalu emocí v problematických situacích, prevence nadužívání internetu, empatie ve vrstevnické komunikaci. Děti se učily vnímat celou osobnost člověka, co to je mít zdravé sebevědomí a ocenit na prvním místě jiné hodnoty, než pouhý vzhled. Pomocí příběhu, her a aktivit procházely 4 oblastmi, které v počátku puberty nejčastěji řeší: vzhled a vlastní hodnotu, nadužívání internetu, nestálost emocí a navazování vztahů. 
GALERIE ZŠ 2024 ED4
Páté ročníky – Jak správně naložit se svými penězi (finanční gramotnost)
Základy finanční gramotnosti, nebezpečí zadlužování, ujasnění si důležitých hodnot, vděčnost a prosociálnost. Děti se učily vyjádřit svůj vztah k penězům. Během interaktivního příběhu a aktivity „rodinný rozpočet" se seznámily se základními principy finanční gramotnosti. Zážitková hra a diskuze o tom, co je skutečné bohatství, jim pomohly uvědomit si svoje životní priority a vnímat potřeby druhých.
GALERIE ZŠ 2024 ED5
Programem žáky provázela velmi poutavě lektorka Radka Folwarczná.
Děkujeme Spolku rodičů za financování těchto velmi prospěšných a potřebných aktivit.
Mgr. Denisa Sikorová

Mohlo by Vás zajímat..