Dění v hodinách českého jazyka a
literatury v minulém týdnu dokazovalo, že i v naší škole vedeme
výuku v duchu moderní didaktiky. Žáci z 8. B, 8. C a 8. D se v rámci hodin
literatury měli možnost setkat s komplexním, na kritické myšlení zaměřeným
projektem nazvaným Lakomcova pokladnička.
Projekt plynule navazoval na obecné učivo o klasicismu, z něhož jsme
záměrně vynechali kapitolu o J. B. Moliérovi. Spisovateli, který se proslavil
komedií o hamižném a vzpurném staříkovi, pro něhož existovala na světě jediná
hodnota - peníze.
Během pěti vyučovacích hodin měli žáci ve tříčlenných skupinách za úkol splnit čtyři různorodé úkolové celky, které
obsahovaly úlohy typu pětilístek, práci s QR kódy, dedukci tématu
literárního díla z obrázků, analýzu a interpretaci ukázky textu,
vyhledávání a zhodnocení informací dohledatelných na internetu atp.
Během práce
na projektu si žáci všechny vypracované části ukládali do složek, jejichž obsah
zúročili v poslední, kreativně zaměřené aktivitě. Ze všech nasbíraných materiálů pak měli za úkol sestavit tzv. Lakomcovu pokladničku, která měla reflektovat vše,
co se na projektu naučili, a taky něco navíc – ukázat originální tvořivý
potenciál skupiny. Někde se objevily mince z krepového papíru, jinde
drahokamy různých velikostí nebo klíče jako ze staré stodoly.
Podívejte se, jak se jim to
povedlo. A že vznikly pěkné, vědomostmi nabité kousky!
Mgr. Helena Cemerková, učitelka
českého jazyka a literatury
GALERIE lakomcova pokladnička